22 czerwca 2017

Ćwiczenia w I i II trymestrze ciąży

Kiedy dowiedziałam się o ciaży nie brałam pod uwagę zaprzestania aktywnosći fizycznej, ruch jest dla mnie bardzo ważny, dzięki niemu wyciszyłam moje dolegliwości jelitowe, wyczyściłam sobie głowę z syfu i wyglądam lepiej.
W dniu kiedy zrobiłam test ciążowy, dostałam takiego kopa,że na wieczornym treningu ciągi wchodziły jak w masło. :)

I trymestr nie był łatwy. Do 11 tygodnia chodziłam senna i wiecznie rzygać mi się chciało. Dzień bez suchara był dniem straconym, poza tym chciałam aby zarodek się zagnieździł spokojnie, dlatego też ćwiczyłam kiedy czułam,że organizm ma energie i nie przesadzałam.  Po 12 tygodnia odstawiłam również tabletki na podtrzymanie ciaży, wróciła energia i wróciły treningi.
Ponieważ przez kilka lat trenuje z kettlami i znam swoje ciało, postanowiłam ,że zostanę przy tej aktywności. Zakładałam,że wytrzymam do 7 miesiąca, ale życie swoje zeryfikowało.
Treningi układał ze mną mój trener na podstawie moich sugestii. Ustalaliśmy co mogę robić a co lepiej odstawić. Tym sposobem zostałam przy smerfowych wagach ketli 6 i 8 kg. To w zupełności wystarczało do godzinnego treningu. Wychodząc z sali nie czułam zmęczenia a przyjemne pobudzenie. Z czasem ciało samo poinstruowało mnie do tego,że w ciąży zdecydowanie lepiej sprawdza się girja jak hardstyle.
Na tapecie głównie rządziły swingi, cleany,pressy,pushpressy, przysiady, aureole wokół głowy. To łączyliśmy w różne combo. Czasami dochodził trening z TRX co w przypadku zdrowej ciąży jest jak najbardziej ok.



W międzyczasie udałam się do fizjoterapeuty na spotkanie odnośnie rozstępu mieśni prostych brzucha, w ciąży ta wada dotyka każdą ciężarną, mięśnie muszą zrobić miejsce rosnacemu brzuszkowi, po porodzie bardzo istotne jest zajać się zamykaniem rozstępu, najlepiej już w połogu.
Po pierwszej ciaży nie wiedziałam tego, mój brzuszek bardzo długo nie był taki jaki bym chciała, myślę,że gdybym posiadała tą wiedzę którą mam dzisiaj, zupełnie inaczej by to wyglądało. 
Fizjoterapeutka nauczyła mnie jak napinać mieśnie dna miednicy, które są mega ważne (ale o tym może w kolejnym poście? ) Po zdobytej wiedzy nauczyłam się uruchamiać MDM w treningach.

W czerwcu zrezygnowałam już z kettli, zdarzyło się parę gorszych dni, nie chciałam się całkiem dowalać. Ciaza to tak specyficzny okres,że nie warto robić coś ponad siły, czyli miesiąc przed założeniem sobie celu upadłam,ale myślę,że i tak fajnie to poszło.

Od tego momentu wszystkie treningi ukierunkowałam na ogolną mobilność,sprawność i wzmacnianie mięśni mdm (rozlużnianie planuije od III trymestru).

Uruchomiłam niezbyt lubiane przez siebie ćwiczenia z udziałem YT, ale wiem,że na tą chwilę jest to dobre rozwiązanie.

Poniżej lista kanałów, którymi się wspomagam aktualnie.



Oprócz tego sama komponuje ćwiczenia z udziałem gum czy hantelek.
Tym sposobem dotarłam do 25 tygodnia, udało mi się jeszcze zaliczyć szlak górski i cały czas się ruszam i oby jak najdłużej :)

Wszystkim kobietom w ciąży polecam ruch, zdecydowanie zmniejszają się dolegliwości związaniem z bólem pleców, obrzęki nóg,i samopoczucie jest lepsze.

25 tc
Zapraszam Was do mojego FP i IG gdzie jestem częśćiej jak na blogu :)

Moj FB

Mój IG

17 komentarzy:

  1. Podziwiam za te treningi. U mnie senność, zwłaszcza w pierwszym trymestrze wygrała ale nie robię sobie wyrzutów bo przed ciążą aktywność była na 101%. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak senność w pierwszym trymestrze też mnie łapala, teraz zbliżając się do 3 trym też zdarza się drzemka w ciągu dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ciągle walczę ze swoją aktywnością. Nie jest najgorzej, tzn. nie jestem kanapowcem, ale ćwiczę baaaardzo nieregularnie. Nie mam dzieci, za jakiś czas chcę zajść w ciążę, więc tym bardziej chciałabym być aktywna, ale nawet jak już-już mi się wydaje, że złapałam rytm, to potem przychodzi taki tydzień, że nic, nic się nie ruszę, a wtedy gorzej się zabrać. Ale dobrze, że są takie osoby jak Ty - mobilizacja jest!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zauważyłam,że wiekszość mamusiek w drugim i trzecim trymestrze praktycznie całkowicie odstawia ćwiczenia Nie jest to jednak wcale takie zdrowe zarówno dla ich kondycji. Jak również i dla kondycji maluszka. Ćwiczenia są w koncu bardzo ważne :)

    Sama starałam sie głównie spacerowac. Przynajmniej raz dziennie wybierałam sie na dłuższy spacerek. Takie ćwiczenia znacznie zmniejszaja ból pleców.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze w okresie ciąży być prowadzonym przez specjalistę z zakresu sportu, wiadomo, mało kobiet decyduje się uprawiać sport w 2 i 3 trymestrze ciąży.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na samym początku miałam takie problemy z sennością, że mąż nie wiedział jak mnie do życia przywrócić. Dopiero z czasem to ustało. Podziwiam, i zarazem zazdroszcze, żę u Ciebie jest zupełnie inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny artykuł. Ćwiczenia w czasie ciąży to ciekawa sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cenna wiedza. Można zauważyć, że coraz więcej kobiet ciężarnych ćwiczy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Najważniejsze aby ćwiczenia były przemyślane i zdrowe dla mamy jak i maluszka. Osobiście uważam, że w tym stanie trochę ruchu w zmniejszonych ilościach nie zaszkodzi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ćwiczenia w ciąży to bardzo interesująca sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę treningów w trakcie ciąży ;) Niestety moja ciąża była zagrożona i żadne ćwiczenia w trakcie ciąży zostały całkowicie wykluczone przez lekarza ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowie dziecka jest najważniejsze a do ruchu wrócisz po porodzie :)

      Usuń
  12. Szczerze muszę się przyznać, że nie sądziłam, że w trakcie ciąży tak ważne są ćwiczenia. Ni chodzi tylko o figurę, ale także o poród. To dzięki ćwiczeniom nasze ciało potrafi dobrze przygotować się do porodu ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj tak, ćwiczenia jak i również zdrowa dieta jest bardzo ważna. Nie dość, że pozwala świetnie przygotować się do porodu to w dodatku szybciej pozwala wrócić do figury ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jaki tu zostawiasz jest dla mnie bardzo cenny. To Ty pomagasz Tworzyć mi ten blog.
Dziękuje za wpis.

Get In Touch