28 kwietnia 2017

Odżywianie w ciąży - moja "dieta" w ciąży

Blog stworzyłam dla swojej motywacji w walce o powrót do formy po pierwszym porodzie. Minęło prawie 7 lat a ja znowu zostanę mamą po raz drugi :)
Cieszę się,że zostało to miejsce bo dalej będzie moją małą motywacją o powrót do formy.


Ta ciąża jest zupełnie inna (jak na razie - odpukać proszę) jak pierwsza.
Przede wszystkim przechodzę ją od 17 tygodni bez komplikacji. Czasami zastanawiam się kiedy w końcu poczuje jakieś kopniaki i czy aby na pewno wsystko jest ok.
Moje podejście do żywienia bardzo mocno się zmieniło. Mimo,że w pierwszej ciąży przytyłam jakieś 13 kg z czego do 20 tyg praktycznie nie tyłam, to miałam problem z powrotem do formy. Ciało było wielkie,mało jędrne, jednym słowem rozlazłe.
Aktualnie jestem jakieś...3 kg do przodu a przede mną jeszcze z 23 tygodnie. 
 Świadomości żywieniowej przez ostatnie lata trochę nabrałam i chcę to utrzymać w tej ciąży.

Jak zatem to wygląda u mnie? 

1. JEM REGULARNIE - Tak. To bardzo ważne. Czy jesteś w ciąży czy nie. Oczywiście w I trymestrze róźnie to bywało, przeważnie mój dzień zaczynał się od sucharów i wody. Okropne mdłości trzymały do około 10 tygodnia. Śniadanie mimo wszystko było podstawą po zjedzeniu sucharów ;) Tutaj rządziła owsianka z owocami lub jajka pod różną postacią. Im dłuższe przerwy w jedzeniu tym mdłości bywały coraz gorsze. Wieczorami było okropnie. Czasami musiałam wmusić w siebie kolacje bo wiem,że byłoby jeszcze gorzej.
Zachcianek na słodycze w I trymestrze. Brak.
Za to w drugim...jak najbardziej :D
Tak czy inaczej 4-5 posiłków dziennie to must have!

2. DOSTARCZAM ORGANIZMOWI NIEZBĘDNYCH WITAMIN I MINERAŁÓW. - Oprócz kwasu foliowego zdecydowałam,że dopóki wyniki są dobre nie będę łykać suplementów po konsultacji z lekarzem.
Trzymam się zasady unikania przetworzonej żywności, jedzenia nabiału typu jogurty naturalne,kefiry,serki wiejskie,twarogi półtłuste. Ryby (tu niestety wędzone, tuńczyki odeszły w odstawkę), jaja pod każdą postacią oprócz surowych :) dużo warzyw i owoców sezonowych, zdrowe tłuszcze (bogate w omega 6 np. olej lniany), ziarna ( ciemne pieczywo, mąki pełnoziarniste,owsiane,kokosowe.

3. STARAM SIĘ WIĘCEJ PIĆ PŁYNOW - Niestety to mój najwiekszy problem wiem,że powinnam pić cały czas, szczególnie,że mam problemy z pęchrzem, ale wciąz za mało tej wody. Walczę :)

4. NIE POPADAM W PARANOJE - Tak. Zdarza mi się zjeść pizze w knajpie, ciasto z cukrem, frytki. Nie chcę popadać w paranoje, ale też staram się trzymać fason. Co za dużo to nie zdrowo.

Organizm odrzucił sam z siebie parę produktów takich jak chociażby ryż biały czy makarony. Mój żołądek zwyczajnie cierpi po tym. Jem mięso jednak ostatnio na widok piersi z kurczaka totalnie odrzuciło mnie na drugą stronę sklepu. 

Myślę,że czas ciąży to idealny moment na zmiany w Naszym menu. Zdecydowanie łatwiej będzie Nam potem a przy okazji damy na prawde dobry wzorzec Naszemu dziecku. :)

Ciąg dalszy żywienia w ciąży na pewno jeszcze pojawi się.

14 komentarzy:

  1. Super! Gratuluję Mamusiu! U mnie też w menu kurczak odrzucony od jakiegoś czasu. No ale pewnie za jakiś czas wszystko wróci do normy. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam, czekam na dalszy ciąg! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo miło się czyta, że zwracasz uwagę na swoje zdrowie i sposób odżywiania w ciąży :) W moim otoczeniu mam na ogół do czynienia z kobietami w ciąży, które twierdzą, że to idealny czas, by jeść co popadnie w dużych ilościach, bo przecież i tak się przytyje ;)
    Jeszcze raz gratuluję, Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdrowe odżywianie w czasie ciąży ma bardzo duży wpływ na prawidłowy rozwój dziecka. Warto się o to zatroszczyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem tak powinna wyglądać dieta przyszłej mamy, która od początku dba o siebie i swoje dziecko.

    OdpowiedzUsuń
  6. I tak trzymaj:) Odżywiając się w ten sposób dziecko ma wszytko do prawidłowego rozwoju...

    OdpowiedzUsuń
  7. Dbanie o siebie i dziecko to również zdrowe odżywianie się. Nie wolno dać się zwariować ale racjonalnie do tego podchodzić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio przeczytałam,ze warto jest żywić się dla dwojga a nie za dwoje ( jak to robi wiele moich znajomych). Jedzenie powinno być zdrowe i zrównoważone.

    OdpowiedzUsuń
  9. Warto poświęcić więcej czasu i pieniążków na dobre odżywanie, zwłaszcza w okresie zaawansowanej ciąży :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Od zawsze stawiałam na jakość, a nie ilość, i podczas ciąży wynagrodziło mi się to podwójnie. Dobrą dietę obrałaś. Tak trzymaj! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Odżywanie w ciąży jest bardzo ważne. Tak samo bardzo ważne jest przygotowanie ciała do ciąży, a nie tylko zadbanie o siebie i swój organizm w ciąży, ponieważ lepiej wtedy naszemu organizmowi przyzwyczaić się do nadchodzących zmian ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj tak, dla mnie również podstawą podczas ciąży jak i przed oraz po jest zdrowa dieta i przede wszystkim aktywność ruchowa, które pozwoliły mi szybko dojść do siebie po ciąży i zadbać o swoje ciało ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dieta, zdrowa dieta w ciąży to podstawa ;) Dobrze, że teraz tak dużo się o tym mówi :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jaki tu zostawiasz jest dla mnie bardzo cenny. To Ty pomagasz Tworzyć mi ten blog.
Dziękuje za wpis.

Get In Touch