14 grudnia 2013

Kettlebells w pigułce czyli czym jest, jak dobrać obciążenie i z kim się uczyć.

Ostatnio pochwaliłam się,że w moim domu zagościł kettlebells. Zanim zacznę z kulą ćwiczyć chcę jak najbardziej przygotować się i doinformować dlatego też pomyślałam,że stworzę taki post informacyjny dla osób które również chcą zacząć ćwiczyć z tym odważnikiem. 



Czym jest Kettlebell czyi trochę historii: 


Kettlebells (czyli żeliwna kula)  zaczyna swój żywot w Rosji, stworzony w roku
1700 armia radziecka wykorzystała je w ramach swoich programów szkoleniowych w 20 wieku. Przedział wagowy kuli waha się od 2 do 40 kg. 
Dzięki odważnikom można wykonywać tradycyjne ćwiczenia, takie jak wyciskanie leżąc lub ćwiczenia na bicepsy. Dzięki unikalnym właściwościom odważników jesteśmy w stanie wykonać szereg dynamicznych ćwiczeń. Ćwiczenia tego typu dają nam niesamowitą odporność mięśni gdy wykonywanych jest wiele powtórzeń a połączone z odpowiednio dobranym planem odżywiania i wykonywanymi pomagają nam w zwalczaniu zbędnego tłuszczu, który szybko się topi Ćwiczenia balistyczne nie są jedyną zaletą odważników, ćwiczenia takie jak wstawanie z leżenia (turkish get-up), albo wiatrak (windmill) pomogą osiągnąć wymarzone cele takie jak twardy brzuch lub zwiększyć stabilność i zakres ruchu barków.


Jak dobrać odpowiedni ciężar?


Znalazłam na stronie kettlebells.pl fajną tabelkę pokazującą jaki dobrać ciężar w zależności od sprawności oraz płci. 




Jakie ćwiczenia?


Ćwiczenia możemy podzielić ze względu na sposób ich wykonywania, lub docelową grupę mięśniową:  


• Wyciskanie (Press)
• Podciąganie (pull)
• Ćwiczenia stabilizujące (core training)
• Przysiady (squaw)
• Dociąganie



Literatura



 


Nauka z YT






Treningi z Kettlem 


Lubię korzystać z treningów Angeli, parokrotnie zamieszczałam u siebie na blogu jej treningi ale teraz jak mam odważnik to mogę w końcu działać ostrzej :)




Na stronie kettlebells.pl można zaopatrzyć się w darmowy 8 tygodniowy plan treningowy na siłę i redukcję tkanki tłuszczowej dla początkujących.




Mam nadzieje,że chociaż troszkę przybliżyłam Wam temat o odważniku i coraz więcej kobiet będzie łapać je w dłoń

15 komentarzy:

  1. Super wpis:) Niezbędnik o wszystkich informacjach związanych z kettelbell:) Przyda się:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie szykuję się do zakupu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się tak powoli przymierzam do kupna, przyda się do treningów z Zuzką :) bardzo pomocny wpis, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie bardzo brakuje wyboru wagi kettla w trakcie ćwiczeń. Są ćwiczenia gdzie 8kg jest za ciężkie lub nie czuje go. Chciałabym wszystkie rozmiary :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nooo szkoda,że cena ich jest wysoka jednak i tak od razu nie można sobie pozwolić.

      Usuń
  5. Angela z PowerWorkoutTV jest jedną z moich ulubionych youtuberek jeżeli chodzi o ćwiczenia z obciążeniem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a widziałas jak wygina się na rurce? czaaad :)

      Usuń
    2. aż musiałam obczaić! niezła jest! też tak chcę :D

      Usuń
  6. Bardzo przydatny wpis dla początkującego. Ja również przymierzam się do zakupu, ale dopiero po Świętach, jak portfel się nieco uspokoi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak...mój portfel też już biedny jest :)

      Usuń
  7. kettle są u nas na siłowni, ale jakoś zawsze boję się że wezmę je do ręki i od razu się zapadnę haha:D muszę w końcu spróbować bo strasznie zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć :)
    Czy masz może ściągnięty ten 8 tygodniowy program dla początkujących ze strony Kettlebells.pl? Dosłownie 2 dni temu go oglądałam, dzisiaj strona nie działa :( Jeśli masz to proszę, wręcz błagam o przesłanie na adres ezza@interia.pl :) Co do video z ćwiczeniami z kettlami to Jillian Michaels ma w swoim dorobku DVD "Shred it with weights", gdzie ćwiczy z kettlebellami, jest też film instruktażowy jak wykonywać poprawnie poszczególne ruchy, bardzo przydatny.
    Pozdrawiam i raz jeszcze błagam i proszę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Znów ja z pytaniem :D tym razem o ten 8-tygodniowy plan dla początkujących. Zaczęłam go robić i nie jestem pewna, czy dobrze rozumiem rozpiskę. W pierwszym tygodniu robię 2x 1/2max powtórzeń, w drugim - 3x 1/2max, a w trzecim 3x personal best, czyli najlepszy wynik. Czy to to samo, co max? To by dawało olbrzymią (nierealną?) różnicę w liczbie powtórzeń... robię np. max 12 przysiadów, co w pierwszym tygodniu daje 12, w drugim 18, a w trzecim 36?! I to wszystko x3, bo 3 obwody... Help :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jaki tu zostawiasz jest dla mnie bardzo cenny. To Ty pomagasz Tworzyć mi ten blog.
Dziękuje za wpis.

Get In Touch